Φιδάκι Για Αξιολόγηση Γραμματικής και Λεξιλογίου!
Picture of Ευαγγελία Χίντζιου

Ευαγγελία Χίντζιου

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor

Φιδάκι για αξιολόγηση γραμματικής και λεξιλογίου!

Συχνά ψάχνουμε τρόπους, για να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών/ τριων μας ειδικά στο στάδιο της αξιολόγησης που είναι το πιο αγχωτικό και -ίσως- βαρετό για αυτούς/ -ες. Έχετε σκεφτεί ποτέ να αξιοποιήσετε το Παιχνίδι Φιδάκι για την αξιολόγηση της γραμματικής και του λεξιλογίου; Αν δεν το έχετε χρησιμοποιήσει ακόμα, χάνετε! Οι μαθητές/ τριες ενθουσιάζονται, όταν μπορούν να παίξουν μέσα στην τάξη. Αυτοί/ -ες διασκεδάζουν και εμείς ανακαλύπτουμε τι δεν κατάλαβαν σωστά ή πού δυσκολεύονται!

Έχουμε ετοιμάσει για εσάς ένα ταμπλό για το «Φιδάκι»! Μπορείτε, αν θέλετε, να το εκτυπώσετε και σε χρωματιστό ή πιο χοντρό χαρτί ανάλογα με τις προτιμήσεις σας. Σας προτείνουμε, επίσης, να το πλαστικοποιήσετε, για να το χρησιμοποιήσετε όσες φορές θέλετε!

Πατήστε τον σύνδεσμο και κατεβάστε το Παιχνίδι Φιδάκι για την αξιολόγηση της γραμματικής και του λεξιλογίου!

Ταμπλό Φιδάκι

Πάμε να δούμε πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε και στη συνέχεια να παίξουμε το παιχνίδι!

Τι θα χρειαστούμε για τον σχεδιασμό του παιχνιδιού;

  1. Το εκτυπωμένο «Φιδάκι»
  2. Χαρτόνι τύπου Canson σε όποιο χρώμα θέλουμε
  3. Χάρακα
  4. Μολύβι ή στυλό
  5. Ψαλίδι

Βήματα σχεδιασμού

  1. Σχεδιάστε πάνω στο χαρτόνι καρτέλες διαστάσεων 7 x 7 εκατοστών και κόψτε τες.

2. Στο μπροστινό μέρος κάθε καρτέλας γράψτε ερωτήσεις. Στο πίσω μέρος γράψτε τις απαντήσεις τους και τους βαθμούς που αντιστοιχούν στη σωστή απάντηση αυτής της ερώτησης.

Σημαντικό: Διαβαθμίστε τη δυσκολία των ερωτήσεων και δώστε τους αντίστοιχους πόντους.

1 πόντος: εύκολη ερώτηση

2 πόντοι: μέτριας δυσκολίας ερώτηση

3 πόντοι: αυξημένης δυσκολίας ερώτηση

Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να απαντήσουν όλα τα παιδιά στο παιχνίδι. Παράλληλα, εσείς θα μπορέσετε να αντιληφθείτε σε ποια σημεία της ύλης υπάρχουν κενά.

Εναλλακτική λύση: Αν δε σας αρέσουν οι χειροτεχνίες μια ιδανική λύση είναι να δημιουργήσετε τις καρτέλες στο PowerPoint και να τις πλαστικοποιήσετε. Έτσι, έχετε τη δυνατότητα να τις χρησιμοποιήσετε όσες φορές θέλετε χωρίς να πάθουν τίποτα!

Πώς Δημιουργούμε Καρτέλες στο PowerPoint;

  1. Δημιουργούμε μια κενή διαφάνεια.
  2. Επιλέγουμε από τα “Σχήματα” το “Ορθογώνιο” σχήμα.
  3. Το εισαγάγουμε και βάζουμε το χρώμα που θέλουμε. Εγώ επέλεξα άσπρο φόντο.
  4. Επιλέγουμε το πλάτος που θέλουμε να έχει η γραμμή του πλαισίου.
  5. Γράφουμε την ερώτηση.
  6. Κάνουμε αντιγραφή- επικόλληση του ορθογωνίου και στα νέα ορθογώνια γράφουμε τις υπόλοιπες ερωτήσεις.
  7. Αναπαράγουμε τη διαφάνεια (δεξί κλικ πάνω στη διαφάνεια στα αριστερά της οθόνης και στη συνέχεια πατάμε “Αναπαραγωγή Διαφάνειας”).
  8. Στη νέα διαφάνεια γράφουμε τις αντίστοιχες απαντήσεις με αντίστροφη σειρά.
  9. Όταν θα εκτυπώσουμε το PPT, θα επιλέξουμε εκτύπωση μονής όψης.
Φιδάκι Για Αξιολόγηση Γραμματικής Και Λεξιλογίου!
Δημιουργούμε ένα ορθογώνιο με πλάτος γραμμής όσο θέλουμε
Φιδάκι Για Αξιολόγηση Γραμματικής Και Λεξιλογίου!
Δημιουργούμε αντίγραφα του ορθογώνιου με νέες ερωτήσεις
Φιδάκι Για Αξιολόγηση Γραμματικής Και Λεξιλογίου!
Στη νέα διαφάνεια γράφουμε τις απαντήσεις με αντίστροφη σειρά

Τι θα χρειαστούμε, για να παίξουμε το παιχνίδι;

  1. Το εκτυπωμένο «ταμπλό»
  2. Τις καρτέλες
  3. Πιόνια (ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών ή ομάδων)
  4. Ζάρι ή ζάρια (>>)

Πώς παίζεται το παιχνίδι;

  1. Χωρίστε σε ζευγάρια ή ομάδες τους μαθητές/τριες και μοιράστε τους το ταμπλό του παιχνιδιού, τις καρτέλες που ετοιμάσατε, πιόνια και ζάρια.
  2. Θέστε κανόνες. Οι δικοί μας κανόνες, όταν παίζουμε το παιχνίδι, είναι οι εξής:
    • Ρίχνουμε το ζάρι και όποιος παίκτης/ -τρια πετύχει το μεγαλύτερο αριθμό ξεκινάει πρώτος/-η το παιχνίδι.
    • Ο πρώτος παίκτης/ -τρια παίρνει μία καρτέλα και απαντάει στην ερώτηση. Αν απαντήσει σωστά, προχωράει τόσα κουτάκια όσους πόντους δίνει η σωστή απάντηση (πίσω μέρος καρτέλας). Αν απαντήσει λάθος, δεν προχωράει μπροστά.
    • Συνεχίζει ο δεύτερος παίκτης/ -τρια με την ίδια διαδικασία.
    • Σε περίπτωση που κάποιος/ -α παίκτης/ -τρια φτάσει σε κουτάκι με σκάλα, ανεβαίνει τη σκάλα.
    • Σε περίπτωση που κάποιος/ -α παίκτης/ -τρια φτάσει σε κουτάκι με φιδάκι, κατεβαίνει τη σκάλα.
    • Νικητής/ -τρια αναδεικνύεται εκείνος/ -η που θα φτάσει πρώτος/ -η στο τελευταίο κουτάκι, δηλαδή στο 50.

Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και στο παιχνίδι μεταξύ ομάδων μόνο που οι παίκτες/ -τριες της κάθε ομάδας εναλλάσσονται, ούτως ώστε να μπορούν να συμμετέχουν όλοι/ -ες.

Χρειάζεσαι Επιμόρφωση Για Τη Χρήση Της Νο 1 Πλατφόρμας Τηλεκπαίδευσης, Του Zoom; Το Online Σεμινάριό Μας Είναι Αυτό Που Ψάχνεις!

Κοινοποιήστε τον σύνδεσμο