Σε αυτό το άρθρο θα βρεις ένα κριτήριο αξιολόγησης για την Ενότητα 4 των Αρχαίων Ελληνικών της Γ’ Γυμνασίου. Περιλαμβάνει ως ύλη τις ενότητες 1, 2, 4, 6 και το προς εξέταση κείμενο είναι το κείμενο της ενότητας 4. Μπορεί να αξιοποιηθεί ως διαγώνισμα τετραμήνου ή ως επαναληπτικό κριτήριο. Επίσης, μπορεί να αξιοποιηθεί στις τελικές εξετάσεις, μιας και έχει προστεθεί σε αυτό και μια εναλλακτική άσκηση συντακτικού που περιλαμβάνει και τα συντακτικά φαινόμενα που παρουσιάζονται στις υπόλοιπες ενότητες που είναι στην ύλη.
Αν δυσκολεύονται οι μαθητές/ τριες σου ή εσύ στη μετάφραση & την καταγραφή της σύνταξης των κειμένων του Ξενοφώντα στα Αρχαία Α’ Λυκείου και ψάχνεις μια μεθοδολογία ως λύση, δες το “Τετράδιο Μετάφρασης & Σύνταξης Κειμένων Αρχαία Α’ Λυκείου Ξενοφώντας“.
Το κριτήριο βασίζεται στον νέο τρόπο εξέτασης των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο. Έτσι, θα βρεις ασκήσεις κλειστού τύπου για την εξέταση των λεξιλογικών, των γραμματικών & συντακτικών ασκήσεων. Επίσης, οι λέξεις που αξιοποιήθηκαν στις ασκήσεις αυτές είναι από το προς εξέταση κείμενο.
Μάλιστα, επειδή υπάρχει διχογνωμία ως προς το αν ανήκουν στις ερωτήσεις κλειστού τύπου οι ερωτήσεις συμπλήρωσης κενού με μετασχηματισμό τύπου, δημιουργήσαμε μια πρωτότυπη λεξιλογική άσκηση που συνδυάζει τη συμπλήρωση κενών με αναγνώριση τύπων κι όχι μετασχηματισμό.
Η διδασκαλία των Αρχαίων στην Α’ Λυκείου αποτελεί πρόκληση για τους/ις φιλολόγους! Μεγάλη ύλη, Τράπεζα Θεμάτων, πολλά μαθησιακά κενά, αυξημένες απαιτήσεις. Το σεμινάριο “Διδακτική Αρχαίων Α’ Λυκείου” θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, να οργανωθείς & να διδάξεις αποτελεσματικότερα το μάθημα!
Επιπλέον, οι μονάδες έχουν κατανεμηθεί όπως ορίζει το ΦΕΚ για το νέο σύστημα εξέτασης και έχουν μοιραστεί στις δηλώσεις των ασκήσεων με γνώμονα την ευκολότερη βαθμολόγηση. Τέλος, θα βρεις απαντήσεις για όλες τις ασκήσεις του κριτηρίου.
Δες το κριτήριο και τις απαντήσεις του εδώ.
Το κριτήριο έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με τον συνάδελφο Μιχάλη Μπικάκη και έχει δημοσιευτεί στο filologika.gr.