Picture of Ευαγγελία Χίντζιου

Ευαγγελία Χίντζιου

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor

Jigsaw Planet: Δημιουργία Ψηφιακού παζλ

Διαχρονικά το παζλ ήταν ένα από τα αγαπημένα παιχνίδια μικρών και μεγάλων! Η τεχνολογία μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε πλέον και ψηφιακά παζλ με δικές μας εικόνες και να τα διαμοιράσουμε! Μια εφαρμογή, για να το καταφέρουμε αυτό είναι το jigsawplanet.com.

Η εφαρμογή είναι δωρεάν και αρκετά εύχρηστη. Μπορούμε να λύσουμε παζλ που έχουν δημιουργήσει άλλοι/ες τα οποία υπάρχουν μέσα στην εφαρμογή, να ψάξουμε με μια λέξη-κλειδί ένα παζλ σχετικό με το θέμα που μας ενδιαφέρει ή να δημιουργήσουμε ένα δικό μας παζλ από μια εικόνα που έχουμε αποθηκευμένη στον υπολογιστή μας. Στην τελευταία περίπτωση κάνουμε απλά εγγραφή στην εφαρμογή, για να αξιοποιήσουμε αυτή τη δυνατότητα.

Δείτε το Tutorial με Οδηγίες Βήμα-Βήμα για Δημιουργία Ψηφιακού Παζλ

Παιδαγωγική Αξιοποίηση Παζλ

1. Οι μαθητές/τριες λύνουν το παζλ και περιγράφουν την εικόνα χρησιμοποιώντας το διδαγμένο λεξιλόγιο. Με αυτό τον τρόπο ενισχύονται οι προφορικές τους δεξιότητες.

2. Στο μάθημα της Ιστορίας ζητάμε από τους μαθητές/ τριες:

α) να λύσουν ένα παζλ το οποίο δημιουργήθηκε από μια εικόνα που απεικονίζει ένα ιστορικό γεγονός (π.χ. μάχη, μνημείο, άγαλμα), να αναγνωρίσουν το ιστορικό γεγονός και στη συνέχεια να αναφέρουν τι γνωρίζουν για αυτό.

β) να δημιουργήσουν οι ίδιοι ένα παζλ από μια εικόνα ιστορικού γεγονότος. Στη συνέχεια θα πρέπει οι συμμαθητές/ τριες τους να συνθέσουν το παζλ και να αναφέρουν τα γεγονότα που σχετίζονται με το γεγονός.

3. Χρησιμοποιούμε το παζλ ως αφόρμηση για τη συζήτηση που θα ακολουθήσει ή ως εισαγωγή στο θέμα που θα πραγματευτούμε στο μάθημα. Καλούμε, δηλαδή, τους μαθητές/ τριες να μαντέψουν ποιο θα είναι το θέμα του σημερινού μαθήματος.

4. Ζητάμε τη δημιουργία παζλ ως άσκηση για το σπίτι. Για παράδειγμα στη λογοτεχνία ζητάμε από τους μαθητές/ τριες να βρουν ένα ποίημα που έχει το ίδιο θέμα με το ποίημα που επεξεργαστήκαμε και να δημιουργήσουν ένα παζλ με αυτό. Οι συμμαθητές/ τριες τους πρέπει να κάνουν σύγκριση ανάμεσα στα δύο ποιήματα.

5. Ζητάμε από τους μαθητές/ τριες να ζωγραφίσουν κάτι σχετικό με το διδαγμένο μάθημα και να ανεβάσουν ως εικόνα για το παζλ τη ζωγραφιά τους. Προσοχή, όμως, η ανάλυση της εικόνας πρέπει να είναι πολύ καλή (το ελάχιστο 1024 x 800 pixels)

6. Χρησιμοποιούμε το παζλ ως μέσο ενθάρρυνσης! Το στοιχείο της έκπληξης βοηθάει στην ενίσχυση του κινήτρου. Βάζουμε εικόνες με ενθαρρυντικά λόγια, για να ενδυναμώσουμε την αυτοπεποίθηση των μαθητών/τριων μας! Κάντε το παρακάτω παζλ το οποίο έχει ένα κρυμμένο μήνυμα για εσάς και πείτε μου τι αισθανθήκατε κάνοντάς το!

Θέλεις Να Επιμορφωθείς Στο Μοντέλο Της Ανεστραμμένης Τάξης; Το Online Σεμινάριό Μας Είναι Αυτό Που Ψάχνεις!

Aν σας άρεσε το άρθρο “Jigsaw Planet: Δημιουργία Ψηφιακού Παζλ”, κοινοποιήστε τον σύνδεσμο!

Κοινοποιήστε τον σύνδεσμο